5 suosituinta Google Display mainoskokoa
Google Display-mainonta sopii kaikenkokoisille yrityksille.
Käytätkö Display-mainonnassa Googlen suosittelemia näyttömainoskokoja parantaaksesi kampanjan tuloksia?
Ensimmäinen asia, kun alat suunnitella mainosta seuraavaa Display-kampanjaasi varten, on mainosbannereiden koko. Googlen Display-verkosto tukee erilaisia bannerikokoja, joka saattaa joskus houkutella aloittelevan mainostajan valitsemaan sopivimmalta näyttävä ratkaisu.
Tämä on valitettavasti monesti se heikoiten tuloksia tuottava ratkaisu.
Valitsemillasi Google-näyttömainosten kooilla on valtava vaikutus kampanjasi yleiseen menestykseen. Vaikka osaat luoda näyttömainoksia, niin väärän koon valitseminen kampanjallesi voi tarkoittaa, että kaikki kova työsi menee hukkaan.
Jokaisen digitaalisen markkinoinnin ammattilaisen tulee olla tietoinen Googlen Display-verkoston tukemista tehokkaimmista ja yleisimmistä mainoskooista. Tässä blogitekstissa kerromme suosituimpia Google-näyttömainosten kokoja, selitämme mainoksen koon ja tehokkuuden väliset erot, sekä annamme sinulle 5 parasta ja toimivinta bannerikokoa.
Display-mainosten koot
Tämänhetkiset tiedot osoittavat, että suuremmat mainoskoot toimivat paremmin kuin pienemmät. Tämä tietysti vaikuttaa melko loogiselta, koska isompi mainos kerää paremmin huomion, vie enemmän tilaa näytöllä ja kiinnittää tästä syystä katsojan kestittymisen mainokseen. Sen lisäksi, että suuremmilla mainoksilla on korkeampi CTR( klikkiprosentti ), ne saavat myös todennäköisemmin tuloksia jokaisen napsautuksen jälkeen.
Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että mainostajan tulisi näyttää vain suuria näyttömainoksia. Luuletavasti sen tekeminen olisi todennäköisemin haitallista useimmissa kampanjoissa.
Miksi on hyvä tehdä display-mainoksia eri koossa?
Googlen mainosjakauma vaikuttaa näyttömainostilan saatavuuteen sen verkostossa. Googlella on yleensä paljon mainosjakaumaa keskikokoisille ja pienille mainospaikoille, ja suurempia mainospaikkoja on suhteessa vähemmän. Mainostaja, joka julkaisee vain suurikokoisia mainoksia, saavuttaisi todennäköisesti korkean CTR:n, mutta ei kuitenkaan tarpeeksi kattavuutta tai sijoittelun monipuolisuutta kuin monipuolisella mainonnalla.
Maksimoidakseen mainonnan kattavuuden, mainostajan kannattaa valita yhdistelmä suosituimpia ja tehokkaimpia mainoskokoja, joille on saatavilla riittävästi mainosjakaumaa.
No mitkä ovat ne 5 suosituinta mainoskokoa?
Googlen ystävälliset asianatuntijat ovat halunneet olla meille avuksi julkaisemalla tehokkaimmat Google-Display mainoskoot. Alla luetellut mainosbannerien koot ovat yleisimpiä ja tehokkaimpia, lukuunottamatta suurta 320 x 100 mobiilibanneria, jota näytetään vain mobiililaitteissa.
300 x 250 keskikokoinen suorakaide
Keskikokoinen suorakaide on yleensä Display-mainonnan tehokkain koko. Tätä mainosbanneria näytetään yleensä sivun puolivälissä tekstin hajottamiseen. Tätä kokoa voidaan käyttää myös lightbox-mainoskokemuksen käynnistämiseen tai videomainokseen.
336 x 280 suuri suorakaide
Suuri suorakaidebanneri toimii yleensä hyvin, joten se tulee ottaa huomioon erityisesti PPC-kampanjaa suunniteltaessa. Tällä bannerilla on kuitenkin myös mainosjakaumasta pulaa, koska useimmat laskeutumissivut pitävät parempana tehokkaita 300 x 250 upotettuja suorakaidemuotoja. Tämä kannattaa kuitenkin ehdottomasti ottaa mukaan kampanjaasi joka kerta.
728 x 90 jättibanneri
Jättibannerit on tehokas Google-näyttömainoksen koko. Se on jo pitkälti korvannut 468 x 60 -bannerin ensimmäisenä vaihtoehtona sivun yläosan mainostilalle. Valitsemalla tämän mainoskoon varmistat, että olet heti kävijän silmissä sivulle tultaessa.
300 x 600 ”puolen sivun mainos”
Tunnetaan mainonnassa puolen sivun mittaisena mainoksena. Suuren koon ansiosta bannerin on helppo kiinnittää käyttäjien huomio videolla tai laajennetulla mainosmuodolla.
320 x 100 mobiilibanneri
Tämä mainoskoko on mobiililaitteisiin tarkoitettu banneri. Kannattaa ehdottomasti hyödyntää parhaan näkyvyyden saavuttamiseksi mobiilissa.
Tarvitsetko apua mainonnan toteuttamisessa?
Tarvitsetko apua mainonnan toteuttamisessa? Lue Google-mainonnasta lisää tai soita 045 662 3555
Mainonnan lisäksi myös kotisivut voidaan toteuttaa niin, että painotetaan paikallisuutta, tästä enemmän kotisivut yritykselle turku →